اخبار مرتبط
برگزاری جلسه کمیته تطبیق آموزش های پودمانی در شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب
جلسه کمیته تطبیق آموزش های پودمانی در شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب سومین جلسه کمیته تطبیق آموزش های پودمانی به مدت ۲ روز کاری در محل ساختمان اداری ایلام برگزار شد و بر اساس برنامه های زمان بندی شده تا پایان سال سایر واحد ها نیز مورد بررسی قرار خواهند گرفت.
در این جلسه آقای علی اکبر حسنی رئیس مطالعات و برنامه ریزی راهبردی آموزش مرکزی شرکت ملی نفت، عبدالمحمد امیر مقدم رئیس اموزش شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، احمد زارع رئیس برنامه ریزی نیروی انسانی شرکت نفت مناطق مرکزی، آقای عسکری رئیس منطقه نفت شهر/تنگ بیجار ، آقای عبدالرحمانی رئیس آموزش شرکت نفت و گاز غرب و همچنین روسا و کارشناسان شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب حضور داشتند.
علی اصغر زارعی مدیر منابع انسانی شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب در این خصوص گفت: بر اساس دستور العمل اجرایی کمیته های تطبیق آموزش های پودمانی شرکت ملی نفت، بحث و بررسی در مورد آموزش ضمن خدمت کارکنان صنعت نفت در واحد های مختلف به منظور افزایش هدفمند مهارت و تخصص هر یک از کارکنان در زمینه های شغلی و همچنین ارتقا کارکنان منوط به کسب موفقیت آمیز آموزش های مورد نیاز شغلی می باشد.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری این جلسات به صورت دوره ای و مداوم در شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب هدف تشکیل جلسات کمیته های تطبیق آموزش های پودمانی را تعیین نیاز های واقعی آموزش کارکنان برشمرد و خواستار اجرای آموزش های با کیفیت، منطبق بر نیاز های واقعی شاغلین شدند، و ارتقا کارکنان را منوط به گذراندن آموزش های تعیین شده در جلسات دانستند.
مدیر منابع انسانی همچنین با اشاره به چند مورد از ـ فواید آموزش ضمن خدمت بر برگزاری کلاسهای متنوع و متعدد برای کارکنان شرکت تاکید کردند.
_ تسهیل در راه رسیدن به اهداف سازمانی
_ بهبود کمی و کیفی محصولات یا خدمات ارائه شده توسط سازمان
_ ایجاد هماهنگی در نحوه انجام کارها در سازمان
_ تقویت روحیه پرسنل و ایجاد ثبات در سازمان
_ کاهش در نظارت های مستقیم و غیرمستقیم
_ کاهش میزان تمرد و نزاع و کشمکش ، غیبت ، تأخیر و سایر رفتارهای نابهنجار گروهی در محیط کار .
_ تقلیل میزان هزینه های عمومی در سازمان
_ افزایش میزان سوددهی و اثرات استفاده از سود حاصل شده جهت رفاه کارکنان
_ تقویت حس وفاداری و همبستگی کارکنان نسبت به سازمان
_ جلوگیری از تداخل مسوولیت ها و وظایف و کاهش دوباره کاری ها در سازمان
_ شکوفا کردن استعدادهای نهفته کارکنان
_ ایجاد حس انعطاف پذیری لازم در کارکنان
_ ایجاد زمینه رشد و موفقیت در امور شغلی و همچنین اجتماعی ،انفرادی و خصوصی
آقای زارعی در پایان تاکید کرد: گسترش کرامت وکفایت انسانی ،ظرفیت سازی وتوانمند سازی نیروی انسانی افزایش کارآمدی واثربخشی فعالیتها ،توسعه مهارتها وگسترش دانش شغلی کارکنان متناسب با نیازهای روبه رشد ،زمانی حاصل می شود که هر سازمان با تنظیم برنامه آموزش وبهسازی ،نیازهای توسعه ای را در سطح فرد،شغل وسازمان با توجه به دو اصل استمرار وجامعیت آموزش ها تهیه وتدوین نماید واز تمام ظرفیتها در جهت پیاده سازی بهینه آن استفاده برد .