اخبار مرتبط
برگزاری جلسه بازنگری مدیریت در شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب
جلسه بازنگری مدیریت در شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب جلسه بازنگری سیستم مدیریت یکپارچه مطابق الزامات استاندارد ISO 9001:2008 و ISO/TS 29001:2010 با حضور مدیران و رؤسای ستادی و عملیاتی در ستاد کرمانشاه برگزار شد.
در ابتدای این جلسه مهندس رئیسی مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب به عنوان رئیس جلسه با اشاره به اینکه برنامه ریزی و بستر سازی های لازم برای انجام و استقرار استاندارد سیستم یکپارچه مدیریت در شرکت انجام گرفته است، بر برگزاری منظم این نوع جلسات و پیگیری منظم الزامات سیستم مدیریت یکپارچه بر اساس نیاز شرکت و با آخرین یافته های آن در سطح بین المللی در شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب تاکید کرد.
وی با بیان اینکه شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب در راستای همگامی و هماهنگی با ساختار های جهانی و وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران اقدامات زیادی را در راستای اصلاح بخش های مختلف خود در واحد های ستادی و عملیاتی انجام داده است، گفت: به منظور اصلاح روش ها و به کار گیری یافته های به روز سیستم مدیریت یکپارچه انجام ممیزی ها به صورت دوره ای و مداوم در سطح شرکت از ضروریات انکار ناپذیر به شمار می رود و انجام ممیزی داخلی حداقل به صورت سالیانه الزامی است. مهندس رئیسی همچنین بر نقش این ممیزی ها در ارتقا کمی و کیفی جایگاه شرکت در همه ابعاد خصوصا در افزایش کارکرد کارکنان در واحد های مختلف و افزایش تولیدات آن تاکید کرد.
وی همچنین در پایان با تأکید بر بهبود مستمر سیستم های اطلاعاتی و لزوم همکاری همه جانبه مدیران و رؤسای واحدها و بر اثرات مثبت استقرار و تداوم سیستمهای مدیریتی بر عملکرد شرکت تأکید نمودند .
در ادامه این جلسه موضوعات زیر مورد بحث و بررسی قرار گرفت:
- نتایج ممیزیها (ممیزیهای مستقل، داخلی، مشتری، خود ارزیابی و …)
- نتایج اندازهگیری میزان رضایت مشتریان و بررسی شکایات دریافتکنندگان خدمات/ یا مشتریان
- ارزیابی عملکرد فرآیندها
- تعیین خط مشی و اهداف کلان جدید
- ارزیابی نتایج پایش و اندازهگیری فرآیندها
- پیگیری مفاد صورتجلسات قبلی و پیگیری اقدامات انجام شده
- ارزیابی سازگاری با الزامات قانونی و سایر الزامات تقبل شده توسط شرکت
- گزارش ارتباط با طرفهای ذینفع برون سازمانی از جمله شکایات زیست محیطی و ایمنی و بهداشتی
- عملکرد زیست محیطی و ایمنی و بهداشتی سازمان شامل گزارش حوادث, مانورها, شرایط اضطراری , … که در روش اجرایی مربوطه قید شده است.
مدیران و روسای شرکت در پایان این جلسه با بحث و بررسی زیاد در مورد موضوعات مختلف مطرح شده در این جلسه نهایتا تصمیماتی در خصوص مسائل زیر اتخاذ کردند.
- اقدامات مورد نیاز جهت بهبود اثر بخشی فرآیندها و سیستم مدیریت یکپارچه
- اقدامات مورد نیاز جهت بهبود کیفیت محصولات دررابطه با نیازمندیهای دریافتکنندگان خدمات/ یا مشتریان
- اقدامات مورد نیاز جهت بهبود وضعیت زیست محیطی و ایمنی و بهداشتی شرکت
- تعیین منابع مورد نیاز و چگونگی تامین منابع
- بهبود اهداف کلان