اخبار مرتبط
مهمترین وظیفه روابط عمومی نهادینه ساختن فرهنگ و رفتار سازمانی در شرکت
مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب
مهمترین وظیفه روابط عمومی نهادینه ساختن فرهنگ و رفتار سازمانی در شرکت
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب مهندس ناصری پور مدیر عامل این شرکت به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی با مسئولان و کارشناسان روابط عمومی در ستاد و مناطق عملیاتی در سالن آمفی تئاتر ستاد کرمانشاه دیدار و گفتگو کرد.
در ابتدای این دیدار حجت اله بنی عامریان رئیس روابط عمومی این شرکت با تبریک فرارسیدن این روز و قدردانی از مسئولان روابط عمومی در ستاد و مناطق عملیاتی به ارائه خلاصه ای از عملکرد یک سال اخیر روابط عمومی پرداخت.
در ادامه مهندس ناصری پور نیز با تبریک و تقدیر از فعالان این عرصه در شرکت گفت: به مناسبت فرارسیدن روز روابط عمومی فرصت را مغتنم شمرده، این روز را گرامی می داریمو به تمامی فعالان این عرصه خصوصا همکاران فعال در تمامی شرکت های وابسته به وزارت نفت وعلی الخصوص همکاران شرکت نفت و گاز غرب در ستاد و مناطق عملیاتی تبریک عرض می نمایم.
وی اظهار داشت: امروزه روابط عمومی نه به عنوان یک سامانه تشریفاتی و حتی اجرایی بلکه به عنوان یک سامانه مشورتی و مدیریتی و به عنوان عنصر اصلی درارتقا و پیشرفت هر سازمانیجایگاه ویژهای دارد و بدون روابط عمومی هیچ فعالیتی انعکاس نمی یابد.
مهندس ناصری پور گفت: در دنیای امروز فعالیت روابط عمومی ها صرفاً اطلاع سانی و خبر رسانی نیست و روابط عمومی ها باید از چارچوب های سنتی خود خارج شده و هر چه علمی تر، تخصصی تر و البته همگام با علوم روز دنیا در حوزه مجازی فعالیت نمایند.
وی در ادامه مهمترین وظیفه روابط عمومی ها را نهادینه ساختن فرهنگ و رفتار سازمانی در شرکت دانست و گفت: روابط عمومی به واسطه نوع عملکرد و جایگاه خود در شرکت و ارتباط با همکاران، مدیران و روسا و همچنین اجتماع می تواند بهترین عملکرد را در فرهنگ سازی و درونی ساختن فرهنگ سازمانی و رفتار سازمانی ایفا کند.
مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب در پایان مهمترین نکاتی را که می تواند، روابط عمومی ها را در این زمینه یاری رساند به صورت موردی بیان کردند:
– شناخت بیشتر منطقه، اهداف کلان و چشم انداز های حال و آتی شرکت
– آشنایی بیشتر با عملکرد های فنی و روند های کاری در مناطق
– کنجکاوی بیشتر در جمع آوری اخبار شرکت خصوصا در مورد خبر های فنی
– لزوم برگزاری و شرکت در کلاس های آموزشی مرتبط با حوزه های تخصصی و کاری خود
– لزوم شرکت در جلسات کاری و صبحگاهی ستاد و مناطق عملیاتی
– ارتقا و افزایش نقش مشاوره ای برای مدیران(خصوصا مدیر عامل) در ستاد و مناطق عملیاتی
– بازتاب(مصور و چاپی) فعالیت های عملیاتی و کاری افراد در مناطق عملیاتی به منظور بهینه سازی عملکرد همکاران و فرهنگ سازی آن به عنوان یکی از مهمترین الگو های رفتاری افراد
– ایجاد و افزایش ارتباط با همکاران و بازتاب آن به مدیران و بالعکس
در ادامه این جلسه کارشناسان روابط عمومی مناطق عملیاتی نیز هر کدام به بیان مسائل و مشکلات خود در حوزه های مختلف پرداختند و ابراز امیدواری کردند که این جلسات محدود به فقط یک روز در سال و در روز ارتباطات و روابط عمومی نباشد و به صورت دوره ای و مداوم در طول سال برگزار گردد.