هدف از ايجاد شغل
سرپرستی و ایجاد هماهنگی واحدهای ایمنی ، بهداشت و محیط زیست ستاد و نواحی عملیاتی از طریق گزارشهای دریافتی از كارشناسان ایمنی ، بهداشت ، محیط زیست و متصدی آموزش در جهت رعایت كامل اصول بهداشتی كاركنان در محیطهای كاری و بالا بردن ضریب ایمنی در فعالیتها بجهت پیشگیری از آلودگیهای زیست محیطی ناشی از فعالیتها و كاهش آمار حوادث با افزایش سطح آگاهی كاركنان از طریق برگزاری دوره های آموزشی مرتبط و مداوم
اهم وظایف:
- آشنایی كامل و اطلاع دقیق از ضوابط و مقررات HSE و كلیه اصول و روشهای ایمنی و آتش نشانی
- هدایت و هماهنگی كامل بین كلیه مناطق عملیاتی شركت به منظور استفاده بهینه از كلیه امكانات موجود در هر منطقه
- اقدام در جهت هماهنگی با اداره آموزش شركت به منظور ارتقاء و آموزش كاركنان HSE مناطق عملیاتی و فرآهم آوردن امكانات لازم در این زمینه
- نظارت و پیگیری مستمر با هماهنگی روسای مناطق عملیاتی به منظور اطمینان از آمادگی كاركنان HSE مناطق و قابلیت كمی و كیفی وسایل و دستگاههای موجود در مناطق
- فراهم نمودن آمار دقیق از كلیه امكانات و وسایل ایمنی و آتش نشانی در هر یك از مناطق و امكان استفاده از آنان در مواقع لزوم نظارت و كنترل دقیق به منظور رعایت اصول HSE توسط كاركنان در واحدهای عملیاتی
- ایجاد ارتباط و هماهنگی با واحدهای آتش نشانی شهرهای اطراف مناطق عملیاتی به منظور استفاده از امكانات موجود در مواقع مورد لزوم
- پیگیری و نظارت مستمر و حصول اطمینان در خصوص استفاده كاركنان از وسایل و تجهیزات ایمنی و آتش نشانی در واحدهای عملیاتی به منظور جلوگیری از بروز حوادث
- اقدام به ابلاغ دستورالعمل های اجرایی به منظور مقررات HSE توسط كاركنان مناطق و به منظور جلوگیری از بروز حوادث احتمالی
- بررسی دقیق و تهیه گزارش كامل در خصوص علل بروز حوادث احتمالی در مناطق عملیاتی و ارائه راه حلهای مناسب به منظور جلوگیری از تكرار حوادث و ابلاغ و ارسال گزارشات جهت كلیه روسای مناطق عملیاتی و روسای HSE مناطق
- هماهنگی كامل با اداره آموزش به منظور فرآهم نمودن فیلم های مستند و آموزشی در رابطه با اطفاء حریق و چگونگی ارائه خدمات و كمك های اولیه به مجرومین و آسیب دیدگان در حوادث گوناگون صنعتی و توزیع آنان بین مناطق عملیاتی