اخبار مرتبط
برگزاری دوره آموزشی مهارت حل مسئله و تصمیم گیری در شرکت بهرهبرداری نفت و گاز غرب
دوره آموزشی مهارت حل مسئله و تصمیم گیری در شرکت بهرهبرداری نفت و گاز غرب برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت بهرهبرداری نفت و گاز غرب بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته از طرف واحد روابط کار و مددکاری اجتماعی شرکت با برگزاری دوره آموزشی مهارت حل مسئله و تصمیم گیری در دو بخش مدیران، روسا و کارکنان، در ستاد کرمانشاه قرارداد ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی به کارکنان و خانواده ها کلید خورد.
فرشاد شهبازی رئیس واحد روابط کار و مددکاری اجتماعی شرکت با اعلام این خبر گفت: مهارت حل مسئله و تصمیم گیری بخش مهمی از زندگی شخصی و شغلی هر یک از ما را تشکیل میدهد، ما در زندگی روزمره با مسائل مختلف اعم از ساده یا وضعیتهای پیچیده روبرو میباشیم که بعضاً بین دو یا چند راه مختلف دچار سردرگمی میشویم و این انتخاب یا قضاوت در برخی موارد بسیار مهم و حیاتی است. دراین ارتباط، برگزاری دوره تکنیکهای حل مسئلهProblemSolving برای کلیه کارکنان برنامه ریزی و برگزار گردید تا کارکنان و مدیران با این تکنیکها آشنا شده و در زندگی خانوادگی و شغلی خود از آنها استفاده نموده و آگاهی خود را در این خصوص افزایش دهند.
وی در ادامه به اهمیت یادگیری مهارت های حل مسئله وتصمیم گیری در زندگی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه همه انسانها در زندگی فردی و اجتماعی خود با مسائل و مشکلاتی مواجهه هستند و این مشکلات در زندگی امری عادی به شمار میرود، بنابراین با کسب مهارت تصمیم گیری و حل مسئله به جای برخورد ها و عکس العملهای هیجانی از قبیل ابراز خشم،پرخاشگری،انفعال و کناره گیری و اجتناب، می توان به طور سازنده ای با مشکلات زندگی روبرو شد و چالش های محیط زندگی و شغلی را به نحو مطلوب، مدیریت نمود.
رئیس واحد روابط کار و مددکاری اجتماعی شرکت در ادامه اهداف برگراری این دوره را تشریح نمود و گفت: دوره آموزشی مهارت حل مسئله و تصمیم گیری با اهداف: یادگیری مراحل اساسی حل مسئله، به دست آوردن راه حل برای مشکلات سخت و معماهای زندگی، حل تعارض ها، یادگیری مراحل تصمیم گیری، انجام تصمیم گیری های سخت، تصمیم گیری در مورد موضوعات مهم زندگی، شناخت عوامل موثر در تصمیم گیری و … برگزار گردید.
وی افزود: شرکت کنندگان در این دوره با مفاهیمی نظیر تعاریف حل مسئله و تصمیم گیری، مفاهیم کلیدی در آن، فرآیند های حل مسئله، نظریات مختلف در ارتباط با آن و تجربیات داخلی در مورد حل مسئله آشنا شدند.
همچنین در این دوره آموزشی مقابله و ویژگی های آن، مدل های مقابله، انواع مقابله ها(مسئله دار و هیجان مدار)، ویژگی های مقابله کننده ها، گام های اساسی حل مسئله، مهارت های تصمیم گیری و … مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
رئیس واحد روابط کار و مددکاری اجتماعی شرکت بهرهبرداری نفت و گاز غرب در پایان تصریح کرد: این شرکت همچنین در راستای بهبود محیط کار و زندگی، پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و ارتقای سلامت روان کارکنان و خانواده ها، هماهنگی های لازم در خصوص برگزاری دوره های متعدد آموزشی در حوزه هایی از قبیل؛ مهارت های زندگی، کارگاههای روانشناسی و انجام مشاوره های فردی و گروهی، با متخصصان روانشناسی و مشاوره انجام گرفته و طبق برنامه زمان بندی شده در مناطق عملیاتی شرکت(نفت شهر، تنگ بیجار، دهلران، چشمه خوش و سرکان) و شهر های کرمانشاه و ایلام برای همکاران و خانواده های آنها کلاس های مختلف برگزار خواهد شد.